– Målet er 40.000 seere hver dag Hovedsak

 

 TV-pastor Egil Svartdahl skifter beite til sosiale medier.

27 år med programmer på TV2 er en tilbakelagt kapittel for Egil Svartdahl og TV Inter. Mandag 28. oktober har det nye konseptet «Plussord» premiere på sosiale medier.

Daglige andakter

Plussord skal bestå av daglige andakter på ett minutt, basert på ukentlige temaer. TV Inter har lenge hatt en plan om å slå rot i sosiale medier.

– Ettersom medievanene våre har endret seg hos folk, hvor mange flytter seg fra lineær TV til sosiale medier, må vi også tilpasse oss. Vår visjon er å holde budskapet om Jesus levende, og da spiller det mindre rolle på hvilke plattformer det er, så lenge det når ut, sier Svartdahl til Korsets Seier.

PREMIEREKLAR: Egil Svartdahl har premiere på det nye konseptet «Plussord» på Facebook og Instagram 28. oktober (Foto: TV Inter)

Velsignelsen blir et fast innslag i publiseringene. Den kjente pastoren ser frem til å gjøre akkurat det, på en ny plattform.

– Å lyse velsignelsen er det beste jeg vet. Det finnes ikke noe som er finere enn å kunne gi folk det aller beste. Det har jeg ikke gjort i denne skalaen før, og gleder meg virkelig til det, sier den ferske SoMe-pastoren.

Stor satsning

For produksjonsselskapet TV Inter er «Plussord» en stor satsning. Ideen kom da produsent Ole Kristiansen så hvor mange reaksjoner Svartdahl fikk da det ble lagt ut små snutter på Facebook i forbindelse med programmet «Velkommen hjem».

– Det lå 40-50 kommentarer fra mennesker som var takknemlige for at Egil hadde lyst velsignelsen over dem. Tanken malte i hodet mitt, før jeg sa til meg selv at dette måtte vi gjøre noe stort ut av. Selv om det kun er snakk om et minutt, kan det likevel få massive følger, sier Kristiansen.

Å lyse velsignelsen er det beste jeg vet.

Han tror statusen til Svartdahl hos det norske folk vil hjelpe i begynnelsen.

– Egil er en anerkjent person i kristen-Norge, men han er også en pastor for veldig mange som ikke går i kirka, gjennom nesten tre tiår på TV. Når vi i en periode ikke er på lufra med Egil, så kan vi være det på Facebook og Instagram hver eneste gang, forteller produsenten.

40.000 seere

Duoen har store tanker for Plussord, som blir å finne på Facebook og Instagram under samme navn. I første omgang skal konseptet pågå i et år, men Svartdahl understreker at han håper det kun er begynnelsen.

– Hvis ikke noe helt spesielt skjer, så ser vi lenger frem enn det. Et hårete mål som vi har, er at vi skal komme opp på 40.000 daglige seere i løpet av dette året. Såpass ambisiøse må vi være, sier Svartdahl.

Vår visjon er å holde budskapet om Jesus levende, og da spiller det mindre rolle på hvilke plattformer det er, så lenge det når ut

Pastoren ser frem til premieren, og håper folk vil være med på å løfte frem Plussord.

– Nøkkelen til at vi skal nå våre mål, og at flere skal få høre evangeliet, er at kristne i Norge liker, følger og deler innholdet. Ønsket mitt er å ha en type andakt som ikke er interne, men som kan deles med alle, sier han.

kommentarer