Mener Gud kommuniserer gjennom naturkatastrofer Kristenliv

Billy Grahams datter, Anne Graham Lotz, mener Gud gir budskap gjennom orkaner og jordskjelv slik han gjorde med profeten Elia i Det gamle testamentet.

 

Prøver Gud å sende folk et budskap med alle de katastrofale naturkatastrofene som foregår over hele verden? Ifølge Anne Graham Lotz fra AnGeL Ministries, er svaret ja.

Lotz, datter til den verdensberømte evangelisten Billy Graham, skriver for Fox News at Amerika har opplevd “rekordbrann i nordvest, rekordbrytende orkaner i Texas og Florida, og et rekordbrytende jordskjelv i Mexico” i løpet av få uker.

Men i stedet for å avvise disse som tilfeldige naturkatastrofer, skriver Lotz at kristne burde fokusere på dens betydning, som hun mener kan finnes i 1. Kongebok 19.

LES OGSÅ: – Mange opplever Guds kjærlighet gjennom orkanen.

– Herren Gud passerte forbi da profeten Elia sto i åpningen til en hule. Beskrivelsen er uhyggelig lik vår, for først var det en stor og kraftig vind, men Herren var ikke i vinden, skriver hun.

– Etter vinden var det et jordskjelv, men Herren var ikke i jordskjelvet. Etter jordskjelvet kom ild, men Herren var ikke i ilden. Og etter at ilden kom en stille, liten stemme – Faderen Guds blide stemme snakker til hans skremte, trette barn.

Guds blide stemme snakker til hans skremte, trette barn.

Trøst, velsignelse, oppmuntring og klargjøring

Lotz skriver at Gud brukte jordskjelv, vind og ild for å få Elias oppmerksomhet, og at han gjør det samme akkurat nå. Når det gjelder hans budskap, skriver Lotz at det er brutt ned i fire deler, der det første bringer trøst.

– Det faktum at Gud talte til Elia åpenbarte Guds nærvær. Gud er med oss. Han har lovet: «Jeg svikter deg ikke og forlater deg ikke», skriver Lotz med henvisning til Hebreerne 13, 5.

Gud er med oss. Han har lovet: «Jeg svikter deg ikke og forlater deg ikke.»

Det neste budskapet, skriver Lotz, er velsignelse, fordi Gud kommer til å bringe venner, familie og til og med fremmede for å tilby hjelp. Dette går ifølge Lotz hånd i hånd med det tredje budskapet, som står for oppmuntring.

– Disse stormene har gitt oss god mulighet til å forstå at livet handler om noe større enn vi er. Det er en god tid å omorganisere våre prioriteringer og private verden, forklarer hun.

Og til slutt forteller Gud, ifølge Lotz, at folk skal være klar for hva som kommer neste gang. Lotz sier at kristne burde se frem til sitt evige liv med Gud i himmelen, og at det nå er på tide å stole på Jesus.

Lik sin far

Lotz budskap er veldig likt det som ble skrevet av hennes far i et blogginnlegg, ifølge Christian Today. Graham bekreftet at folk nå lever i endetider fordi verden er «stadig revet av konflikt, kaos og frykt.»

Midt i vår kaotiske verden, finn trøst i at ondskapen ikke vil vinne.

Men Graham oppfordret også folk til å ikke forsøke å forutsi når Jesu gjenkomst kommer, selv om de er redd for denne «farlige» verden. Evangelisten ba kristne å aldri miste håpet, uansett hvor alvorlig deres situasjon kan bli.

– Midt i vår kaotiske verden, finn trøst i at ondskapen ikke vil vinne, og en dag vil Kristi seier over ondskap og urettferdighet bli fullført, sier han. KPK

kommentarer